Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, September 14, 2009

Pertama di Ramadhan 2...

Mcm tajuk filem la plak ek,ada sekuel lak... Bukan apa, tajuk kena kasi grand gak bru best org nak ikuti btol tak... Sebabnya hari Sabtu aritu, org tua aku dgn adik2 aku dtg berbuka puasa kat umah aku buat pertama kali sepanjang aku menghuni umah tu... Umah aku tu baru setahun lebih aku duduk sbb tu aku kata bru first time diorg berbuka kat umah aku... Yang buat bertambah meriah masa berbuka tu cucu baru pon ada merangkap anak aku la tu si comel Avye Delisha...



Aku pon punya la semangat diorg nak dtg berbuka, menu aritu 2 hari sblm aku dh plan hehehe... gila semangat... tp perasaan nak masak bg org makan ni mmg susah skit nak di gambarkan, seronok dgn smengat dia tu berkobar2... aku dgn wife mmg suka skit bg tetamu makan kena lak family sendiri... menu aku dgn wife utk aritu adalah :
1) Masak Lemak Nenas Ikan Masin
2) Sambal Udang
3) Ikan Goreng
4) Sayur Goreng
5) Sambal Selesa Bunga Kantan


Sambal Selesa Bunga Kantan tu aku yg bg nama, kalau ikut kata mak mertua aku sambal selesa je tp sbb campur bunga kantan sekali tu yg aku namakan cmtu hehehe... sambal tu aku ciplak dr family mertua aku, jgn marah eh mak mertua ku...



Itu yg aku dgn wife masak, masa diorg sampai petang tu sekali diorg bwk gak juadah lain ketupat ada lemang ada sate ada burung puyuh ada murtabak ada pizza pon ada gak tu... air utk berbuka tak yah ckp la, yg aku dah standby buat 2 jenis "teh O panas" dgn "ribena"... adik aku lak pegi singgah bazaar ramadhan beli lak 2 jenis lg "katira" sama "air eye's cat", air mata kucing la tu hehehe... dan utk pencuci mulut aku hidang buah pauh madu mmg manis, mak aku lak beli buah tembikai merah...

Perasaan aku rasa happening gila la masa berbuka tu, sampai mengah gak la aku bedal... xpenah aku berbuka byk tp aritu happy pnya pasal lupa daratan lak hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan